İnternette Reklam


INTERNET’TE REKLAM VERİYORUM SANIP ZOR ŞARTLARDA KAZANDIĞIN PARANI HAVAYA ATMA

İnternetin hayatımıza hızlı girişi ile birlikte ticaretimize, sosyal hayatımıza ve iletişimimize kattığı güzellikleri ve kolaylıkları hiçbirimiz inkar edemeyiz. Internet mecrasına o kadar alıştık ki, her fırsatta iletişim, eğlence, sohbet yada iş için sürekli bağlanıyoruz. Hatta artık elimizdeki cep telefonları ile bile bir web sitesinde geziyor.

Kısacası hepimiz interneti seviyoruz ve var olmasından çok mutluyuz. Internet mecrası, sosyal ağlar, eğlence, oyun, hızlı bilgi paylaşımı ve iletişimin yanı sıra, pazarlama ve satış alanında çok ciddi avantajlar geliştirmiştir. Bu kadar çok insanı bir araya getiren bu ağ, internet reklamlarını geliştirmiştir. Bu gelişmelerle birlikte Internet reklamları hedef kitlelere ulaşma yolunda düşük maliyetli lokal ve global tanıtım ve kampanyalar için en önemli araçlardan bir tanesi olmuştur.

Internet reklamları geliştirdiği iletişim araçları ile birlikte doğru yönetilirse, firmanızın, markanızın ve ürünlerinizin prestijine, satışına beklenen hedeflerin üstünde bir katma değer sağlamaktadır. Fakat birçok sektörde olduğu gibi, bu güzelim sektörü de insanları kandırarak ve dolandırarak haksız kazanç sağlayan geçici kurumlar sarmıştır. İlgili kurumlar, Google, Msn, Yahoo vb. gibi birçok dünya devi ve lokal arama motoru, eğlence, bilgi vb. hizmeti veren önemli kuruluşların adını kullanarak, kurumları kendilerinin internette reklam yaptıklarına inandırmaktadırlar.

Ülkemizin içinde bulunduğu sürekli ekonomik sıkıntılara ve olumsuz şartlara rağmen ayakta kalmak yada büyümek için gece gündüz çalışan sanayicimizi ve üreticimizi seçen bu geçici sözde reklam kurumları hiçbir altyapı ve strateji oluşturmadan yüksek bütçelerle kurumları kandırmakta ve haksız kazanç elde etmektedirler. Kandırıldığını ancak reklam kampanyaları sonuçlandıktan sonra anlayan kurumlarımız, internet reklamlarından verim alamadığı düşüncesi ile aslında iyi bir strateji ile profesyonelce yönetildikten sonra ciddi anlamda katma değer alabilecekleri internet reklamlarından vazgeçmektedirler. Internet’in öneminin hepimiz farkındayız. Internet’te reklam olur. Hem de çok güzel ve verimli olur. Pozitif etkili ve kısa sürede dönüş alabileceğiniz internet reklamları yönetimi için firmanızın iş modelleri, satış ve pazarlama faaliyetleri, satış hedefleri, rakip analizleri, hedef kitle analizleri, web sitenizin görsel kalitesi ve fonksiyonelliği gibi tüm kriterler izlenmeli, incelenmeli ve tüm bu kriterler üzerinden stratejik pazarlama planları oluşturularak internet reklamları doğru mecralar seçilmek suretiyle hedef kitle üzerinde etki yaratacak şekilde yapılandırılmalıdır. İnternet reklamları ekip işidir. Internet reklamları arama motorunda sadece bir panel açmakla ve anahtar kelime belirlemekle olmaz. Bu yüzden zor şartlar altında büyümek ve yatırım yapmak için uğraşan kurumlarımız, reklam yaparken web sitelerine gelen ziyaretçi sayısını değil, web siteleri üzerinden yaratmış olduğu sadık tüketicilerini analiz etmelidir.

Türkiye’de 2009 yılında belirlenen rakamlara göre 28.5 milyon internet kullanıcısı var. Hedef Kitleniz internette sürekli bir şey arıyor ve soruyor. Sizi araştırıyor. Ürünlerinizi inceliyor. Sizi internet mecrasında bulunabilir kılan tek araç internet reklamlarıdır. Bu yüzden paranızı ve prestijinizi riske atmayın, bu işten haksız kazanç sağlayan geçici kurumlara prim yaptırmayın.

Reklam Kampanyalarınızı profesyonelce yöneyebilecek interaktif reklam ajansları ile çalışarak kurumunuzu, markanızı, ürünlerinizi ve en önemlisi sadık müşteri kitlenizi mutlu edebilirsiniz.

Vakit Ayırdığınız için çok teşekkürler.



08/06/2010