Reklamcılıkta Renk Psikolojisi
Grafiket
13.07.2020
Grafiket.com.tr

Reklamcılık bir iletişim işidir. Reklamda kullanılan renkler de reklamın vermek istediği mesajı belirler. Zira renkler sözsüz bir iletişim kodudur ve her birinin ayrı anlamı vardır. Renkler, hazırlanan reklam kampanyalarında doğru kullanıldığında; tüketicilerin zihninde olumlu çağrışımlar yaratır.

Reklam, hazırlanan kampanyanın akılda kalıcılığını arttırır. Duyuları harekete geçiren renkler, ürün ya da hizmetin, tüketiciler tarafından görsel biçimde algılanmasını sağlar.

Reklam alanında hazırlanan kampanyalar, elbette ki her markanın ait olduğu sektöre özel olarak hazırlanmalıdır. Bu noktada çekilen bir video reklam filmi ya da kaleme alınan metnin can alıcılığı kadar; yer aldığı mecralarda kullanılan renklerin de önemi vardır.

Kurumsal Kimlikte Renkler Ne Kadar Önemli?

Satış ve pazarlama konusunda renklerin algısı ve psikolojisi, tüketicileri etkiler. Markanızın logo tasarımında kullanılan renkler, kurumsal kimliğinizin en önemli parçasıdır. Kurumsal kimliğiniz ne kadar dikkat çekiciyse, markanız o kadar akılda kalıcı olur.

Kurumsal kimliğinize özel kullanılan renklerin; firmanızın her alanda duruşunu belirler. Akılda kalıcılığı ve etkileyiciliği fazla olan kurumsal kimlik çalışmaları; markanıza verilen değeri arttırır.

Web Tasarım & Geliştirme Çalışmalarında Renkler Ne Kadar Önemli?

Pazarlama çalışmaları yapılırken firmanızın web sitesi de, dijital ortamda detaylı bilgiler verir. Web sitenizde kullanılan renkler, firmanızın karakteristik özelliklerini yansıtır. Web sitesi, firmanızın aynasıdır. Potansiyel hedef kitlenizin, web sitenizde bir tur attığında karşılaştığı renkler; algılama noktasında olumlu izler bırakmalıdır.

Bu anlamda çalıştığımız markaların web sitesi tasarımlarında, markayla uyumlu renkleri seçeriz. Kullandığımız renklerle, hedef kitlenin geri bildirim beklentilerini büyük ölçüde alırız.

Görsel ve Basılı İşlerde Renkler Ne Kadar Önemli?

Yapılan bir tasarımın yorumlanma kısmında “Vay be” geri dönüşü alınıyorsa, o tasarım olmuştur. Tasarımda kullanılan renklerin, kullanılan görselden yazı tipine kadar dikkat çekici olmasını isteriz. Dikkat edilen her görsel ve basılı işlerimizde, tüketicilerden olumlu geri dönüşler alırız.

Sosyal Medya Yönetimi ve Dijital Pazarlamada Renkler Ne Kadar Önemli?

“Günümüzde en işlek caddede yer alan bir işletme mi, yoksa dijital dünyada önemli konuma sahip bir işletme mi daha kalıcıdır?” sorusunu sorarak başlayabiliriz. Dijital pazarlama, yoğun bir günümüzün bile en az 15 dakikasını içine alan bir dünya… Bu dünyanın içinde her saniye karşılaşılan bir tasarım, video içeriği, renkli metin içerikleri yer alır. Yaratılan sosyal medya içerikleri, markayla uyumlu renklerle tasarlandığında; iyi iş çıkarılmış olur.

Peki Renkler Tüketici Psikolojisini Nasıl Etkiler?

En başta da söylediğimiz gibi; reklamcılıkta kullanılan renkler, reklamın ruhunu değiştirebilir. Sektörlere uyumlu kullanılan renkler, o sektöre ait markanın tüketiciye iletmek istediği mesajı en doğru şekilde verir.

Kırmızı: İnsan zihnini harekete geçirme noktasında etkilidir, kişiye aciliyet hissi veren bir renktir. Kırmızı renk genellikle yiyecek ve gıda sektöründe kullanıldığında, iştah açıcı dönütleri olan bir renktir.

Mavi: İş hayatında yer alan firmalarda sıklıkla kullanılan bir renktir. Mavi rengin kullanıldığı çalışmalarda marka; güvenilirlik, resmiyet ve kalite çağrışımları yapar.

Yeşil: Tüketici zihninde uyum ve ahenk duygularını çağrıştırır. Markaların reklam çalışmalarında kullanılan yeşil renk tüketicilere, doğallık çağrışımı yaptırır.

Mor: Çağrıştırdığı anlamlar bilgelik, hayal gücü ve yaratıcılıktır. Kozmetik ve moda ürünlerinde sıklıkla kullanılır.

Sarı: Göz kamaştırıcı, aydınlık ve canlandırıcı etkileri olan sarı renk; tüketicilerde mutluluk ve umut duyguları uyandırır.

Turuncu: Pozitif duyguları ve neşeyi çağrıştıran bir diğer renk olan turuncu da tüketicilerde satın alma dürtüsü uyandırır. Tüketicilerin ilgisini aniden çeken turuncu, kullanılan firmanın satış ve pazarlama çalışmalarında olumlu dönüşler yaratır.

Beyaz: Beyaz renk genellikle arka planda kullanıldığında yaratıcılık hissini arttıran bir renk olur ve doğallığı yansıtır. Tüketicide saflık ve temizlik duygularını ön plana çıkararak, satın alma duygusunu olumlu anlamda etkiler.

Gri: Yanında kullanılan renklerle, yarattığı anlamları değişebilen bir renktir. Tek başına kullanıldığında gri, pratiklik çağrışımları yapan bir renktir ve tüketicide bu anlamda etkiler bırakır.

Siyah: Tüketicide güçlü etkiler uyandıran siyah renk; otorite, ciddiyet ve prestij duygularını yansıtan bir renktir. Üzerinde canlı bir renkle birlikte kullanıldığında, hazırlanan reklamın dikkat çekiciliği artar. Dolayısıyla da satış oranları da artmış olur.

Reklamda kullanılan renklerin etkililiği konusunda, reklamın yapılacağı toplumun da belirleyiciliği vardır. Yaratılan reklam çalışmalarında kullanılan renklerin, ortak bir anlam yaratması beklenir. Reklamcılıkta renk psikolojisi, bu anlamda tüketicileri etkiler. Tüketici davranışlarını olumlu anlamda etkileyen reklam çalışmalarında, kullanılan renkler önemli bir yer tutar.

İnsan psikolojisini satın alma davranışına yönlendiren renkleri kullanmayı seviyoruz. Markalarımıza hazırladığımız kurumsal kimlik çalışmaları, web tasarım geliştirmeleri, dijital pazarlama yöntemleri, görsel ve basılı araçlarda; doğru renkleri kullanarak, hedeflenen noktalara ulaştırıyoruz.

X