Mutlu Müşteriler

mutlu-müşteri

Hiç bir restorana gidip kötü hizmetle karşılaştığınız oldu mu?

Garsonların kaba olduğunu, siparişiniz geç geldiğini ve yemeklerin çok kötü olduğunu düşünün.

Peki ya bu saydıklarımızın tam tersi olsaydı nasıl hissederdiniz?

İçeri girer girmez samimi ve konuksever bir tavırla karşılaşsaydınız evinizde gibi hissederdiniz değil mi?

Bu durumda yemek biraz geç de gelse pek umursamazdınız sanırım.

Müşteri hizmetleri söz konusu olduğunda etkileşimin tonunu ayarlamak ilk izlenimler açısından çok önemlidir.

Her zaman dürüst ve açık olmak ve müşterinizin sorunlarını çözmek için elinizden gelenin en iyisini yapmaya hazır olduğunuzu ona kanıtlamak size uzun ve mutlu bir iş ilişkisi sağlayacaktır.

İşte Mutlu Müşterilere Sahip Olmak İçin Harika İpuçları:

  1. Gülümseyin ve nazik olun.
  2. Dinleyin ve dinlemeyi asla bırakmayın.
  3. Küçük değişiklikleri -çok zaman harcamadan- yapma konusunda esnek olun.
  4. Müşteri epostalarına hızlı yanıt verin.
  5. Kendinizi müşterinin yerine koyun ve onu anlamaya çalışın.
  6. Beklentilerini iyi yönetin. Verdiğiniz sözleri zamanında yerine getirmeye çalışın.
  7. Eposta, uyuşmazlığı çözmek için tercih edilebilecek en kötü yoludur. Telefonu kaldırın ve konuşun. Bilimsel araştırmalara göre iletişimin %55’i beden diliyle, %38’i ses tonuyla ve %7’si sözlerle yapılıyor. Bu sonuçlara göre epostayı tercih etmek iletişim kurmak için biraz zayıf kalıyor değil mi?
  8. Herkes hata yapabilir. Sorun hata yapmakla ilgili değil, hataya nasıl tepki verdiğiniz ve onu düzeltmek için ne yaptığınız ile ilgili.
  9. Kurumsal politikanızı -bir dereceye kadar- unutun ve müşteriniz için ekstra şeyler yapmaya çalışın.
  10. Karşılık beklemeden müşterinize yardımcı olun. Her şey para değil. İnanın bize geri dönüşünü fazlasıyla alacaksınız.

Müşterilerinizi mutlu etmek için hayatınızın geri kalanında bedava çalışın demiyoruz. Ancak 5 veya 10 dakikada yapabileceğiniz küçük şeylerle bile uzun soluklu çalışabileceğiniz müşteriler yaratabilirsiniz.

  • Cansu Taşkaya

    elinize sağlık. güzel bir yazı olmuş.